تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

بدروم


بدروم یکی زیباترین بخشها در کنار دریا دریای اژه و شهری در مرزو بوم ترکیه است که سه اسکله مجلل و رستوران های فوق العاده , ویلا های دوچندان گران‌قیمت , دکان های شیک و تعداد زیادی کنار دریا و بندرگاه این شهر را به محلی دوست داستنی برای گردشگران تبدیل نموده است . این شهر به حدی محبوبیت پیدا کرده که در سالهای اخیر اکثری از ستاره های هالیوود هم برای دیدن از آن به ترکیه آمده اند، بدروم کم کم توانسته نام خود را در کنار شهرهایی مانند آنتالیا و مارماریس قرار دهد و ممکن است در سال های آتی به اولین شهر گردشگری این کشور بدل شود.

تنوع این شبه جزیره و آبادی های آن , به همراه پناه گاه های ساحلی نهفته , تپه ها و سواحل خوشگل پوشیده شده از طبیعت کاخ و مرکبات مضاعف خوشگل و دیدنی اعتنا است . تصویر زیبای منزل های سپید که سرتاسر با گل های صورتی پوشیده گردیده اند و همینطور خلیج و قلعه ی سنت پیتر بدروم آن چنان قشنگ و جذاب دقت است که از برهه زمانی ها قبلی بر روی کارت پستال های ترکیه ای از آنها به کار گیری می شده‌است . بدروم دارنده یک جامعه متنوع از اشخاص فرنگی و ترکی است . ترک هایی که در استامبول و آنکارا معاش می نمایند هم برای خرید منزل و ویلا برای تعطیلات خویش بدین شهر میایند و همینطور این شهر دارنده یک فرودگاه در میان الملی هم هست .
بدروم در استان موغله و جنوب غربی ترکیه و در کنار دریا دریای اژه جای‌دارد که از این حاشیه دریا , اکثر اوقات با اسم حاشیه دریا فیروزه ای اسم میبرند . صنعت با اهمیت این شهر گردشگر و توریسم است که علاوه بر استراحت گاه های باطن شهری دارنده ده های زیبایی با فضای سبز انگور , زیتون , پرتقال و نارنگی هم میباشد .
بدروم دارنده آب و هوایی مدیترانه ای در خط ساحلی دریای اژه و مکان های تاریخی به همراه وب سایت های تفریحی است . جمعیت این شهر به طریق دیده گیری در فصل‌تابستان و فصل زمستان مختلف است ; بدان شکل که در فصل‌زمستان و دربین ماه های نوامبر تا آوریل , این حوزه‌ جمیعت کمتری و نزدیک به صد هزار نفر به نسبت فصل‌تابستان و فصل تماشا گردشگران که جمعیت به یک میلیون نفر می‌رسد ارتقاء مییابد .
شهر بدروم وسیع ترین شهر فی مابین شهر های کوچک این شبه جزیره است و تحت عنوان قلب تپنده این شبه جزیره به شمار می‌رود و در مجموع دارنده ۲۰ شهر کوچک و بزرگ میباشد که در امتداد حاشیه دریا متفرق شده و چشم انداز ای فوق العاده را به‌وجود آورده اند .
بعداز بدروم شهر تورگوتریس , یالیکاواک و گوموسلوک تحت عنوان بزرگ ترین شهر های این شبه جزیره شناخته میشوند . Yalikavak یک باتومی تفریحی با موقعیت بالقوه می‌باشد که مطلوب برای سپرده گذاری است . این شهر دارنده طیف گسترده ای از منزل ها و سوئیت ها و ویلاهایی بنا شده در تپه و مشرف به خلیج است .
از آبادی های پر اسم و رسم این شبه جزیره هم می شود به Derekoy , Geris اشاره نمود . به طور کلی این جزیره کوچک نظیر یک صندوق ثروت است با تنوع جغرافیایی , ارگانیک , تاریخی و توریسم بخش اعظمی که فوق العاده می‌باشند . شهر Gumusluk در جنوب غربی شبه جزیره بدروم قرار گرفته و سابق ترین شهر این شبه جزیره است . جستجو و حفاری هایی به صورت مداوم در جزیره خرگوش و بخشها دیگر انجام گرفته که شی ءها تاریخی بی شماری هم از آن کشف شد . این شهر هم در حال پیش رفت و ترقی به ویژه در بخش املاک است .
آب و هوای بدروم مدیترانه ای است , فصل تابستان های گرم , طولانی و مرطوب با حداکثر دمای ۳۸ سکو سانتی گراد و دست کم دمای ۳۳ مرتبه سانتی گراد و بارش هایی اندکی در ماه های ژوئن تا سپتامبر و بارش های بیشتری در ماه مه تا اکتبر موجود هست . از پر اسم و رسم ترین مکان های جذاب این شهر می شود به قلعه بدروم , حرم هالیکارناسوس , آمفی بازی زنده بدروم , کنار دریا شتر , جزیره خرگوش , قایق های تفریحی کاراآدا اشاره نمود . این شهر همان قدر که زیبایی دارد هتل های شیک و لوکسی نیز در خود جای داده است.
هتل وگ بدروم
این هتل 5 ستاره در زمینی به مساحت 140000 متر مربع سازه شده که در حاشیه دریا قراردارد دارنده استخرهای روباز همراه با یک سری سرسره آبی رنگ , تجهیزات اسپا و کنار دریا منحصر به فرد می‌باشد . اتاق های هتل ووگ دارنده تلویزیون , تهویه کننده هوا , وب مجانی , مینی توشه و صندوق امانات هستند . کلیه اتاق ها بالکن منحصربه‌فرد مبله دارا هستند که بعضی از آن ها دیده اندازی در راستای دریا دارا هستند . رستوران با اهمیت هتل ناشتایی , ناهار و شام را به صورت گنجه سرو می نماید . 5 رستوران دیگر در هتل موجود است که اشکال غذاهای در بین المللی را به صورت منو ارائه میدهد . فرودگاه میلاس بدروم تنها 25 دقیقه از این هتل مسافت دارااست . ورود حیوان ها بدین هتل قابلیت پذیر میباشد . راس شهر بدروم از این هتل 8 کیلومتر مسافت دارااست . این ناحیه برای کسانی که به کنار دریا , استراحت کردن و شنا کردن عشق و علاقه مند می‌باشند مورد قابل قبولی است .
هتل وو بدروم
هتل وُو بدروم هتلی 5 ستاره است که در کنار دریا گومبت ( Gümbet ) قرار دارد . این هتل با خدمت های مضاعف و متنوع , دارنده 496 است که کلیه آن‌ها دارنده بالکن و یا این که حیاط میباشند . از جمله تجهیزات اتاق ها می شود به گوشی تلفن , وان گرمابه , دستشویی , دوش , سشوار , شامپو و ژل شستشو , سیستم تهویه مطبوع , مینی توشه مجانی , تلویزیون و گاو صندوق مجانی اشاره نمود . در‌این هتل علاوه بر رستوران مرکزی هتل به اسم آمادئوس ( Amadeus ) و چهار رستوران , شیرینی فروشی , اسنک شبانه دارنده خدمت چای در کنار استخر است . در رستوران آمادئوس ناشتایی , ناهار و شام سرو می شود . این رستوران دارنده مکان اختصاصی خردسال ها و کمد دیواری رژیمی و گیاهی است در «وو بدروم» گونه های برنامه های هیجان آور شبانه از جمله نمایش , مسابقات , آوا ارائه می شود . درین هتل قابلیت و امکان پرداختن به طیف وسیعی از ورزش های آبی رنگ و هم والیبال ساحلی , فوتبال , بسکتبال , دارت , جاگینگ ( Jogging ) , توپ آبی‌رنگ ( Water ball ) , تنیس , تور دوچرخه سواری , بیلیارد , بادسواری ( Windsurf ) , قایق سواری , اسکی روی آب , جت اسکی و پاراسیلینگ ( Parasailing ) مهیا است . از سایر تجهیزات هتل می شود به کلاس های یادگرفتن غواصی , کافی نت , راءس بازی مجهز به پلی استیشن , راس تناسب اندام , خزینه ترکی , سونا , راس محافظت از پوست , راءس زیبایی و آرایشگاه گیسو اشاره نمود . در «وو بدروم» مسافران میتوانند از تمام این خدمات استفاده کنند.

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی