تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

آلانیا

 

آلانیا شهری در 120 کیلومتری شرق آنتالیا به عنوان یک تفریحگاه ساحلی که باره علاقه ترکان سلجوقی 800 سنه پیش بوده است و امروز هزاران تن از بازدید کنندگان بریتانیایی و اروپایی در صدها هتل و ویلاهای معاصر ماندن میکنند . آلانیا به طور غیر قابل تصوری در درازا دهه گذشته گسترش یافته و در حال آماده حائز جمعیتی اغلب از 260.000 میباشد که در درازا فصول توریستی تابستان تقریبا  دو مساوی میشود . آلانیا در منطقه مدیترانه ای واقع شده که در شرق آن خلیج آلانیا به همین اسم هستی دارد . دریای مدیترانه در جنوب ، دادرس پاشا در شرق ، ماناوگات در غرب و کوه توروس در شمال آلانیا قرار دارد . کوه توروس همانند سلسله ای در ارتفاعات شمالی آلانیا ، با دشت ها و کوه ها که طیف وسیعی از 600-500 متر به 3000-2500 میباشد کشیده شده است . در امتداد کناره دشت هایی که بیش از حد مرتفع نیستند ، هستی دارد . سلجوقیان این منطقه را به انگیزه آب و هوای معتدل ، بندر خوب و نزدیکی آن نسبت به قونیه ، به عنوان پایتخت خود گزینش کردند و به همین انگیزه جاذبه های تاریخی بسیاری در شهر آلانیا وجود دارد مثل قلعه ها ، مساجد و کاروانسراها و ... در حال آماده انگیزه هستی بازدید کنندگان در راستا طولانی سواحل ، کنار شنی ، آب های گرم دریای مدیترانه و سابقه تاریخی عمیق شهر میباشد .


استان آلانیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های بارانی و مرطوب میباشد . این منطقه  نزدیک  برای 10 ماه از سنه حائز آب و هوای گرم و آفتابی ، در فصول تابستان متوسط دما در روز بین 36-32 درجه است . در ماه ژانویه میانه دما در روز بین 18-14 درجه متفاوت است . در خط ساحلی آلانیا به جز کوه های ارتفاع که شمال آلانیا را فراگرفتن میکند ، بارش برف وجود ندارد. به ندرت دمای زیر صفر دارد .
شکی نیست که آلانیا بهشتی برای پیروان خرید میباشد . تنوع بسیاری در فروشگاه ها هستی دارد به اخص جایی است که شما میتوانید در فواصل  نزدیک  در مراکز شهر آن ها ببینید . فروشگاه طلا و جواهر فروشی ، بوتیک ، مغازه های کیف و کفش فروشی ، مغازه های چرم فروشی ، فروشگاه هدایا و فرش فروشی که اجناسشان را در رنگ ها و مدل های گوناگون متنوع ارائه می دهند و تنوع عمین فروشگاه ها عاملی هستند که شمارا در هر لحظه به سمت مرکز شهر برای خرید سوغاتی و ... میکشاند . شما میتوانید در اراده تخفیف یا معامله با بازرگانان و عمده فروشان و گاهی اوقات ، شما قادر به پیداکردن کالاهای با تخفیف بالا در بازار هستید . بازار های Cuma در منطقه گوشه ها-کناره ها بندر و خیابان اصلی آتاتورک پیمان دارد که در تمام طول آلانیا به عنوان شلوغ ترین مرکز خرید هستند شما حتما از اجناس هدیه محلی و محصولات ساخته شده lagenaria در آلانیا به عنوان سوغاتی خریداری کنید جایی که شما گزینه های نامحدودی از محصولات زر ، جواهر و پارچه میتوانید پیدا کنید از مرکز خرید alanyum واقع در مرکز آلانیا حتما دید کنید .
آلانیا حائز طبیعتی بی‌نظیر و بازارهای خیره‌کننده است. این موارد باعث شده گردشگران بسیاری این شهر (و سایر شهرهای ترکیه) را برای سفرهای خویش برگزیدن کنند. خوراک از آنگونه نیازهای هر گردشگری است که حتما به آن می‌اندیشد. در آلانیا رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلفی با منوهای متفاوت وجود دارند که برخی به دلیل پیمان دریافت در کناره یا تقرب کنداب نمای فوق‌العاده چشم‌نواز را در اختیار مشتریان پیمان می‌دهند.
رستوران ایسکیله سوفرسه
سه نسل از خانواده اوز (Oz) سال‌ها است که این رستوران را در بالای تپه‌ای کنار کنداب اداره می‌کنند. ایوان رستوران با نمای خلیج منظره بسیار زیبا و روح‌بخش را به دست می‌دهد. در منو بیش از ۱۰ قبل غذا وجود ندارد و غذاهای اصلی دربرگیرنده کباب و غذاهای دریایی است.
رستوران سوفرا
این رستوران یگانه از بهترین‌های رستوران‌های آلانیا است که غذاهای خانگی در ضمن سنتی سرو می‌کند. منوی رستوران هر روز تغییر می‌کند اما یومیه به طور مقاوم راویولی اخیر و بلغور (پرک) سرو می‌شود که جزو غذاهای مخصوص به حساب می‌آید. جالب است بدانید که در غذاها از روغن و چربی هرگز بهره‌گیری نمی‌شوند. تمرکز رستوران بر طعم، سلامت و بهداشت غذاها است و همواره طبق گفته آن‌ها، تمام کوشش خویش را در درمان کیفیت آشپزی می‌کنند.
رستوران لوکانتا سو
یکی از بهترین و پرطرفدارترین فضا در خیابان توریستی  داملاتاس (Damlatas)، رستوران لوکانتا سو است. این رستوران که قبلا منزل فرماندار بوده امروز تنها نمای آن به صورت اولیه باقی باقیمانده و حائز فضای باطنی و بیرونی بسیار زیبا و دلنشینی است. غذاهای لوکانتا زیاد خوشمزه و باکیفیت هستند و مشتریان زیادی را چندباره به سمت این محیط‌ جذب می‌کنند. منوی رستوران شامل گونه ها کباب‌ها و غذاهای دریایی است و حتی منوی ویژه کودکان نیز در این رستوران هستی دارد.
رستوران بیسترو فلوید
رستوران بیسترو فلوید دقیقا در مرکز آلانیا پیمان گرفته که می‌توان آن را یک رستوران هلندی دانست. فضای گرم و کارکنان خوش‌برخورد و از کل مهم‌تر قیمت‌های پسندیده غذاهایی چون سیب‌زمینی سرخ‌کرده و گوشت‌های خوشمزه از دسته ویژگی‌هایی هستند که مشتریان بسیاری را شیدا خویش کرده است. منوی رستوران دربرگیرنده غذاهای ترکی، هلندی و اروپایی است.
رستوران ماهپری
این رستوران ساحلی درجه یک از سال ۱۹۴۷ با ماهی، استیک و غذاهای ترکی خوشمزه پذیرای افراد است. این رستوران با غذاهای خوشمزه و باکیفیت و فضایی دلنشین برجسته‌ترین مکان این ناحیه است. نام این مکان از یک شخصیت تاریخی گرفته شده است. ماهپری دختر زیبای یکتا از پادشاهان آلانیا در سنه ۱۲۲۱ بود که زمانی که پادشاه علاالدین به آنجا تاختن کرد و آن‌ها را برای مدتی طولانی بی‌آب و خوراک گذاشت ناچار شدند او را به عقد پادشاه درآوردند لغایت آن‌ها را خلاص کند.
رستوران اوتومان هاوس
اوتومان هاوس واقع در یک ویلای ۱۰۰ ساله که با باغ‌های سرسبز و شاداب احاطه شده، فضایی عالی را برای صرف غذا آماده کرده است. بگندیلی (Begendili) نوعی تاس کباب (شامل گوشت بره تفت‌داده و بادمجان) و غذاهای دریایی کباب‌شده این رستوران بسیار لذیذ است.

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی