تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

مارماریس

 

مارماریس شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه است که در جنوب کشور ترکیه پیمان دارد. مارماریس را می توان در رده دیگر شهرهای ترکیه مانند کوش آداسی و بدروم قرار داد اما به هر حال هر شهری زیبایی ها و جاذبه های خاص خود را دارد. این شهر احد از مکان‌هایی است که در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارد: سواحل زیبا، قایقرانی عالی، ورزش‌های ماجراجویانه، روسگشتان‌های برتر، زندگی شبانه پرجنب و جوش، آفتاب مدیترانه‌ای و... ؛ تاریخ‌ مارماریس نیز بحثی مفصل و متمایز است. کمتر جایی را در این کره‌ی خاکی می‌توان یافت که چنین زیبایی تاریخی داشته باشد.  در این شهر بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و توریسم بسیاری هستی دارد که چندین روز باید وقت صرف کنید الی تمامی زیبایی‌های آن را از کم و بیش لمس کنید. در پیوسته با شناسایی دیدنی‌های مارماریس همراه ما باشید.


فرقی نمی‌کند که به قدم زدن و گردش با فراغت خاطر علاقه دارید یا اخ دارید در راستا اسکله سواد قایق بادبانی شوید؛ یا اگر آنقدر عاشق خرید هستید که الی از پا افتادن مراکز خرید را پایین پا می‌گذارید، مارینا جایی است که باید حتما به آن سر بزنید. مارینا یک مرکز اجتماعی است و همواره چیزهای جذاب و مفرح زیادی برای گردشگران دارد. در ساحل آبشارها موسیقی اجرا می‌شود، گونه ها گوناگون رسگشتان‌ با کیفیت‌های عالی میزبان شما هستند و مغازه‌های متعددی سوغاتی معتبر ترک، لباس‌ یا هر چیز دیگری که بخواهید، می‌فروشند.
گشت روستای مارماریس یگانه از بهترین تفریحات و گشت و گذارهایی است که می‌توانید در روستاهای قشنگ و جذاب اطراف مارماریس تجربه کنید. برای تجربه‌ی زیبایی زندگی روستایی، فرهنگ و طبیعت این اطراف می‌توانید در این گشتها شرکت کنید. راهنمایان گشت شما را به زاویه و ساحل روستاها و بناهای تاریخی می‌برند و می‌توانید فعالیت‌های ملت محلی، مانند طبخ نان را از  نزدیک  ببینید.
فواره‌های رقصان منظره‌ای بسیار قشنگ است و شب‌ها که این آب‌نماها به پایکوبی درمی‌‌آیند، تماشاکنندگان را به تحسین وا می‌دارند. این نمایش تقریبا  نیم ساعت به طول می‌انجامد و شامل رقص آب به به اتفاق موسیقی و پایکوبی چراغ‌های رنگی نیز می‌شود. تماشای پایکوبی فوراه‌ها مجانی است و هر شب ملت زیادی برای تماشای آن‌ها به این ناحیه می‌آیند. این فواره در درازا روز نیز به طور منظم به رقص درمی‌آیند و حتی زیبایی مجسمه‌ی مرمری تو آن را به رخ می‌کشند. پس سکه‌ای درون آن انداخته و یک آرزو کنید!
چشم‌اندازی از صخره‌های زیبا که بر نشان تابش نور خورشید خیره‌کننده و رویایی به نظر می‌رسد، حتما در درازا سفرتان به مارماریس شما را جذب خویش خواهد کرد. شرکت‌های خصوصی زیادی در این شهر وجود دارد که در کوه‌های مارماریس گشتهای خصوصی اجرا می‌کنند، شما را به مسیرهای صخره‌ای می‌برند، پانورمایی خیره‌کننده از گیاهان و جانوران بومی را به شما پرتو می‌دهند، پرده از زیبایی تالاب‌ها و آبشارها برمی‌دارند و حتی شما را به بالاترین نقطه‌ی این کوه‌ها می‌برند که می‌توانید طلوع یا غروب خورشید را از بعد دریایی آبی به مشاهده بنشینید. زیبایی و لذت تجربه‌ی این روز به هیچگونه قابل توصیف نیست.
به قصد محافظت از این کنده‌کاری‌های ظریف، حساس و باشکوه، گردشگران پروانه دارند که فقط از داخل قایق این آثار منحصر به فرد تاریخی را مشاهده کنند. شما می‌توانید نگاهی گسترده از تمامی زوایا به حکاکی‌های مرموز این بنا بیندازید که بی گمان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. راهنمای شما روی قایق‌های رودخانه، با خوشحالی دانش تاریخی گسترده‌ی خویش را از این مقبره‌ها و این منطقه‌ی بومی با شما به اشتراک می‌گذارند. به اتفاق با بازدید از این بنای تاریخی عجیب، قایق‌رانی پر از تسکین و زیبایی‌های بصری خیره‌کننده را هم تجربه خواهید کرد.
اگر با خانواده‌ی خویش برای گذران تعطیلات به مارماریس رفتید، یک روز را برای رفتن به پارک آبی این شهر وابستگی دهید. این پارک با انواع وسایل تفریحی مختلف هم می‌تواند برای بزرگسالان هیجان‌انگیز باشد هم کودکان. پیرامون جذاب پارک آبی مارماریس، این پیرامون را به گرد از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی مارماریس تبدیل کرده است.
دالیان منطقه‌ای در ساحل رودخانه است که برای بازدیدکنندگان خود، تجربه‌ای غیرقابل باور برپایی می‌کند. اینجا می‌توانید سفر دریایی با قایق‌های رودخانه را تجربه کنید، نگاهی به زیبایی محافظت‌شده‌ی ویرانه‌های باستانی بیندازید، به کناره لاک‌پشت‌ها بروید و در معتبرترین و بهترین رسگشتان‌های ترکیه، غذا نوش جان کنید. یکی از مهم‌ترین مناظر دیدنی این ناحیه کنده‌کاری‌های ظریف و پیچیده روی تپه‌های گوشه ها-کناره ها است که به آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان شهرت دارد. چون این بنا، تاریخ غنی‌ای در بعد خویش دارد، متعلق به به احسان محافظت می‌شود.
آب این ناحیه کم‌عمق و زلال و شن و ماسه‌ی آن نرم و پاک است. اینجا ساحلی است که برای خانواده‌ها و هر گروه دیگری ایده‌آل است. وقتی به این ساحلی که همچون بهشتی آرام است، می‌روید، منظره‌ای از کوه‌ها که در سراسر راه کشیده شده است، حیرت‌زده خواهید شد. این ساحل احد از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید است. در کنار ایچملر، شما بودن در قطعه‌ای حقیر از بهشت روی زمین را تجربه خواهید کرد.
غواصی اسکوبا و غواصی به کمک ماسک ویکی از پرطرفدارترین تفریحات این منطقه به آمار می‌رود چون زندگی دریایی مارماریس بسیار غنی بوده و مناظر زیاد زیبا و حیرت‌انگیزی دارد که خوشبختانه تقدیر وسیعی متعلق به بکر و دست‌نخورده باقی باقیمانده است. شما می‌توانید بسته به پول و سطح چیرگی خود، از شرکت‌های مختلفی که در این منطقه خدمات مربوط به غواصی ارائه می‌کنند، از این تفریح لذت‌بخش و هیجان‌انگیز لذت ببرید. بعد یکتا از پرطرفدارترین فعالیت‌های تفریحی موجود در مارماریس را از خویش دریغ نکرده و به غواصی در آب‌های زلال آن بپردازید.
جیپ سافاری مارماریس گرد سایر از فعالیت‌های تفریحی جذاب در این شهر ساحلی است که می‌توانید یک روز را برای این سفر روزانه گزین کردن دهید. در این سفر، تجربه‌ی سفر در جاده‌های ناهموار، پر از یکی و خاک و گاه کثیفی را به دست خواهید آورد و در طبیعتی بهشتی و مسیرهای قشنگ به ماجراجویی خواهید پرداخت. جیپ سافاری برای ۴ تا ۸ نفر (در یک جیپ) ساماندهی می‌شود. برای داشتن چنین تجربه‌ی هیجان‌انگیزی، به شما رهنمود می‌کنیم که در گشتهای جیپ سافاری که در مارماریس برگزار می‌شود شرکت کنید.
میدان جوانان ۱۹ می مارماریس یک مرکز اجتماعی است که در تقرب ایستگاه دولموش قرار دارد و دسترسی به آن راحت است. فواره‌های رقصان نیز در این میدان پیمان دارد؛ اینجا همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از رسگشتان‌ها، مغازه‌ها، اجراهای موسیقی زنده و فعالیت‌های فرهنگی را یکجا داشته باشید. در تمامی رسگشتان‌ها از شما با آغوش باز استقبال می‌شود. دور و اطراف این میدان بزرگ و قشنگ مملو از کسان دوست‌داشتنی و پرانرژی است، به طوری که دوست دارید هر روز عصرها برای گذراندن لحظاتی پر از تسکین و نوشیدن یک نوشیدنی خنک به این میدان بیایید.

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی