تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

دبی

 

دبی در کنار شهر های استانبول و کوالالامپور همیشه جز انتخاب های اول گردشگران بوده است. شهرت دبی اما بیش از هر چیز به مدرن بودن و ساختمان هایش است. دبی یکی از شهرهای پیش رو در صنعت توریست بوده و همش شگفتی هایی برای گردشگران برپایی کرده است؛ دبی با پیشرفتی سریع در سال هایی نه چندان بسیار توانسته پروا گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب کند تا برای تفریحی بی همانند و مدرن به این شهر سفر کنند. شهری که در موعد ناچیز به شهر آسمان خدشه ها تبدیل شده و چیزی که امروزه در آن دیده می شود دنیایی از ساختمان های مدرن و لوکس است و قاب دبی یکی از معروف ترین آن هاست.


این جستار که دبی از آسمان ها خدشه ها پوشیده شده کاملا مشهود است ولی این آسمان خدشه ها هریک ویژگی هایی دارند که در گونه خود منحصر به فرد بوده و سخیف های معماری زیبایی در آن ها دیده می شود؛ بیش ترین معماری بناها اقتباس از سبک اسلامی است و در غالب آن ها المان هایی از این سبک دیده می شود؛ برج قاب دبی نیز همین ویژگی را دارد. این برج یکتا از زیباترین و با شکوه ترین برج های دبی است که امروزه به تنهایی به جاذبه گردشگری این شهر تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران فقط برای رویت آن به دبی سفر می کنند. به گفته سازندگان قاب دبی این برج نمادی جدید از این شهر است که به عنوان پلی نمادین گذشته دبی را به شکوه امروز آن متصل می کند، قابی زرین که نشانگر شکوه سرزمین است و تصویری 360 درجه از قدمت و اصالت شهر دبی دارد.
قطعا اولین بازدید از قاب دبی سوالات زیادی از معماری و طراحی آن تا امکانات و ویژگی هایش را در ذهن ایجاد می کند؛ به همین دلیل پیش از هر چیز باید اطلاعاتی را در باره قاب دبی بیان کنم، این برج 150 متر بلندی دارد و عرض آن 93 متر است، ساخت برج با بیش از 9900 متر مکعب بتون سپریدن شده است و 2000 تن فولاد و 2900 متر چهارگوش شیشه چند لایه نیز در آن به کار رفته است؛ اما سرنوشت هیجان انگیز آن یعنی نمای برج با بیش از 15000 متر مربع فولاد ضد زنگ با رنگ طلایی پوشش داده شده است. آسانسورهای برج نمایی 360 درجه دارند و در 75 ثانیه می توانند 48 طبقه را طی کنند؛ این برج قشنگ هدیه شهرداری دبی به مردم بوده که در سنه 2018 افتتاح شده است.
 جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی گردشگران زیادی را به این شهر دعوت می کند اما سفر به دبی و بازدید از قاب دبی می تواند تجربه ای جدید در دنیای نوین باشد، قاب دبی از دو برج بلند تشکیل شده که به وسیله پل هایی در پایین ترین و بالاترین تقدیر های برج به یکدیگر متصل شده اند و نمای قاب طلایی را برپایی کرده اند. به محض ورود به قاب دبی با موزه ای زیبا رو به رو می شوید که می توانید در آن تاریخ و حکایت دبی را از زمانی که شهر کوچکی بود الی امروز که به یگانه از شهر های امروزین دنیا تبدیل شده است را ببینید؛ این موزه به طرز عجیبی فضای دبی را زنده می کند و با عکس ها سه بعدی، صداها و بوها تجربه ای متفاوت از دیرینکده را اثر می دهد.
 پس متعلق به زمانی که به پل بالایی می روید با شگفتی از دنیای امروز دبی مواجه می شوید و از تمام اطراف می توانید شهر دبی را ببینید و سرنوشت های محلی و باستانی که همچنان حال و هوای بومی دارند و همین طور برج های بلند و ساختمان های نوین کل در فضای دیدن شما پیمان دارند، در این قسمت صفحه نمایش بزرگی وجود دارد که امکانات شهر دبی و همین طور برج های آن را به تصویر می کشد و شما را از معماری برج ها، اقتصاد و پایین ساخت های شهر آگاه می کند و در طبقه ای دیگر سفری به آینده دبی خواهید داشت که به کمک حقیقت مجازی به تصویر کشیده می شود، برنامه های جدید و اهداف ساخت و ساز در این تقدیر به نمایش گذاشته شده است، این سالن به گردشگران اجازه می دهد دبی جدید را امروز در قاب دبی کشف کنند.
امکانات برج دبی
قاب دبی در هر ساعت پذیرای 200 بازدید کننده است که می توانند از امکانات برج استفاده کنند؛ دیرینکده قدیمی دبی در پل پایینی سازه و همین طور دیرینکده هایی از اکتشافات آینده در پل فوقانی از قسمت های هیجان انگیز این برج است، به علاوه می توانید از کافه رستورانی در پل فوقانی برج کاربرد کنید و در حالی که دبی زیر پاهایتان قرار دهد تجربه ای لذیذ داشته باشید؛ در طبقات وسط نیز سالن هایی برای سرگرمی هستی دارد و در تقسیم های مختلف با استفاده از واقعیت مجازی تصویر سازی زیبایی اتمام شده است. در سرنوشت هایی از برج نیز فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی تعبیه شده است که می توانید انواع سوغاتی های سرشناس دبی را از آن جاسازی کنید.
واقعیتی در مورد برج قاب دبی
گفته می شود طراحی اولیه برج بدست فردی مکزیکی انجام شده که در مسابقه معماری در سال 2008 دبی تحت عقیده یونسکو شرکت بوده هرچند که سازندگان برج این جستار را گونه دیگری ذکر می کنند و می گویند طرح آن ها کاملا متفاوت است اما فرناندو دونیس برنده مسابقه که طرح آن اول شده و جایزه ای 100 هزار دلاری برده است می گوید این طرح برای او بوده و به همین جهت از سازندگان برج گلایه کرده است. سازندگان برج در سال 2013 شرایطی را برای مشارکت با فرناندو دونیس در نظر گرفته که به توافق طرفین نرسیده و این ماجرا کماکان نتیجه ای نداشته است.
ساعات و قوانین ورود به برج
بازدید از برج بین ساعات 9 بامداد لغایت 9 شب سپریدن می شود و بلیط بازدید از برج برای بزرگسالان 50 مختلط و برای کودکان بین 3 تا 12 سال 20 درهم است، نوزادان و کودکان پایین 3 سال و همین طور مردم بومی می توانند رایگان از برج بازدید کنند؛ ورود حیوانات خانگی به فضای برج ممنوع است و افراد کرایه ندارند اسباب بازی ها یا اشیای تیز و خطرناک به به اتفاق داشته باشند،  آوردن مواد غذایی و نوشیدنی از بیرون بازداشته است و امکان سیکار کشیدن در فضای برج وجود ندارد؛ کودکان پایین 12 سال نیز اثناء بازدید از برج باید به اتفاق یک بزرگتر باشند؛ صفحات نمایش و همین طور درستی مجازی قابل لمس نیستند و لمس آن ها خلاف قوانین برج است؛ و در پایان پوشش کسان برای ورود به برج باید محترمانه و هنجار باشد.

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی