تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

استانبول

 

استانبول از اصلی ترین و توریستی ترین شهرهای مرزو بوم ترکیه است . مرکز ها خرید گوناگون و فستیوال های جذابی که در‌این شهر برگزار می‌گردد منجر شده تا گردشگران متعددی از سراسر جهان استانبول را برای مسافرت گزینش نمایند . همینطور وضعیت جغرافیایی و آب و هوای عالی این شهر خوشگل از دست اندرکاران تاثیر گذار این قضیه بوده است . با تمام این تفاسیر جمعی از مسافران برای اینکه بخواهند به استانبول بروند نیاز به اطلاعاتی مانند این‌که چه هتلی را برای اقامتشان گزینش نمایند و یا این که این که رستوران های عالی این شهر کجا می‌باشند , هم دارا‌هستند . بعضی شهرهای ترکیه فقط مراکز خرید خوبی دارند و بعضی دیگر مانند مانند آنتالیا، مارماریس و کوش آداسی تنها برای استراحت و تفریح مناسب هستند؛ اما استانبول به خوبی تمام این جاذبه ها را در خود جای داده است.

شهر استانبول در شمال غربی حیطه مرمر ترکیه قرار گرفته است . مساحت استانبول ۱٫۸۳۱ کیلومتر مربع است . بخش دیرین استانبول روی هفت تپه درست شده که کلیه بین دیوار دفاعی شهر قرار‌ داشته‌اند . بلندترین نقطه استانبول تپه کاملیکا ( Camlica Hill ) یا این که به ترکی چاملیچا تِپِسی ( Çamlıça Tepesi ) است که حدود ۲۶۷ متر از مرحله دریا طول دارااست . جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته , ۱۴۸۰۴۱۱۶ نفر بوده است .
عمر استانبول به ۶۶۰ سال قبلی از تولد بر می شود . این شهر را بیزانس ها و مستعمره نشینان یونانی تاسیس کردند , در ۳۲۴ پس از ولادت نبرد هایی درین شهر چهره اعطا کرد و امپراطور روم کانستانتین توانست رغیب خویش را باخت دهد و خویش امپراطور شهر استانبول شود و حکومت خویش را برپاکرد . در سال ۱۴۵۳ میلادی هفتمی فرمانروا عثمانی فرمان روا محمد دوم شهر کنستانتینوپل را فتح کرد و اسم شهر را به استانبول یعنی منزلت وفور اسلام تغییر تحول اعطا کرد . بعداز برقراری جمهوری در ترکیه , شهر آنکارا تحت عنوان پایتخت این مرزو بوم تعیین شد اما استانبول کماکان اهمیت خویش را در اقتصاد , تجارت وگردشگری مرزو بوم مراقبت کرد و بتدریج نوسازی‌های بخش اعظمی در آن انجام شد .
با دقت به شرایط جغرافیایی شهر استانبول , آب و هوای این منطقه دارنده تغییرات زیادی است . درین شهر شما میتوانید شاهد آب و هوای مدیترانه ای , گرمسیری و آب و هوای اقیانوسی باشید . گرم ترین ماه سال در‌این مملکت ۲۴ سکو سانتی گراد و سردترین ماه نیز فوریه بوده که میانگین دما در‌این ماه ۶ جایگاه سانتی گراد است . میزان بارندگی در شهر استانبول ۱۰۰ میلی متر در ماه ژانویه میزان گیری شده‌است .
نسبتاً می توان خاطرنشان کرد شایسته ترین زمان هجرت به استانبول بهار است . به این دلیل که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا تازگی خاصی را به خویش می‌گیرد . همینطور حراجی ها و برنامه های ویژه منحصربه‌فرد عید باستانی هم درین فصل اجرا می شود که تمامی باعث میشوند شما سفری خوب را تجربه فرمائید .
بها های تور استانبول در ماه شهریور و ماه های بعداز عید در بالاترین بها خودش جای‌دارد . البته چاره دیگری درین ماه های به اصطلاح موجود هست , بدین صورت که شما می‌توانید بلیط و هتل خویش را از ماشین کرایه ای های مسافرتی مطمئن خریداری کنید و به شهر استانبول هجرت فرمائید . این عمل حدودا ۱۰ تا ۲۰ درصد از مخارج شمارا کاهش می‌دهد . البته این نکته را بایستی در حیث داشته باشید که حتما گذشته از این‌که به ماه های نامرتب مهاجرت به استانبول برسید بلیط هواپیما و هتل محل اقامتتان را رزرو فرمایید , چون در غیر صورت هیچ دسته روبه پایین در مخارج شما بوجود نمی آید .
در صورتیکه بخواهیم امنیت در شهر استانبول را بررسی کنیم , می بایست بگوییم که استانبول شهری است که صحیح همانند تهران خودمان . به عبارتی قدر که در تهران شما می بایست حواستان به خودتان و وسیله هایی که همراهتان در مرکز ها به هم ریخته می‌باشد باشد استانبول نیز دقیقا همچنین است . با دقت به‌این این‌که در شهر استانبول دستگاه های ATM به راحتی پیدا می‌شوند شما چه بسا الامکان عملکرد فرمایید میزان متعددی پول همراهتان نباشد . بعضا محله های استانبول نظیر بعضا خیابان های ناحیه فرمان روا احمد , از ساعت ۱۰ شب به آن‌گاه خیلی خلوت می‌شوند و در حالتی که که درین ساعت ها در‌این خیابان ها پیاده می‌باشید , با اعتنا بدین این‌که در‌این ناحیه پلیس حضور داراست البته کارایی فرمائید بلافاصله آژانس سوار گردید و به محل اقامتتان بازگردید . تمام مرکز ها خرید و موزه ها و دیگر مکان جذاب برای گردش گر ها هنگام ورود دارنده دستگاه ایکس ری می‌باشد .
مدام هزینه اقامت یکی‌از مهم‌ترین مخارج در مهاجرت میباشد . علی الخصوص در شهری نظیر استانبول که جز مالامال بازدیدترین شهرهای ترکیه است برای همین تخفیف های ویژه گهگاه هتل های برای با رقبای خویش در‌این شهر می‌گذارند , براین اساس وب سایت های رزرو هتل و توریسم را گذشته از مسافرت خویش بررسی فرمائید که از تخفیف ها آگاه باشید . برای تعیین رزرو هتل در استانبول می بایست اعتنا داشته باشید که عمده هتل های این شهر در دو حوزه‌ بی اوغلو و فاتح قرار گرفته اند و استدلال آن وجود جاذبه ها و مرکز ها خریدی است که در آن محدود موجود است .
در شرایطی که تصمیم گرفتید که در حیطه بی اوغلو ( تکسیم ) هتل بگیرید , در اطراف خیابان استقلال , عرصه تکسیم , ساختمان بلند گالاتا و اسکله کاباتاش خواهید بود . در شرایطی‌که در حیطه فاتح ( فرمانروا احمد ) هتل بگیرید در اطراف موزه ایاصوفیه , مسجد آبی‌رنگ , کاخ توپکاپی , مسجد احمد پاد شاه , آب انبار بازیلیکا سیسترن , بازار بزرگ و اسکله امینونو خواهید بود .
هر چند رزرو هتل در راءس شهر و نزدیک بودن به جاذبه ها و مرکز ها خرید میتواند حالت ایده آلی را برایتان به‌وجود بیاورد ولی این نکته را نیز اعتنا داشته باشید که هزینه اقامت در آنها به نسبت هتلی که از راءس شهر به دور باشد بیشتر است .
ساختمان بلند گالاتا نظیر یک افسانه با کلاهی مخروطی به اسمان استانبول رخنه می نماید . این ساختمان بلند که بها تاریخی داراست یکی‌از جاذبه های استانبول به حساب آورده می شود . برفراز گالاتا یک پانورامای بی سابقه از شهر چشم به راه شما است , همینطور یک کافه رستوران هم برای آسودگی شما در اینجا موجود هست .
این قضیه از جاذبه های خردسال ها در استانبول یکی‌از شایسته ترین بوستان های تفریحی استانبول است که در ایوپ ( Eyup ) قرار گرفته است . یک روز را همراه با فرزندان می‌توانید بدین این شرکت اختصاص دهید که علاوه بر دلفین ها , یک کدام از شایسته ترین بوستان های موضوعی در استانبول هست

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی