تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

آنکارا


آنکارا پایتخت مرز و بوم ترکیه است و پس از استانبول دومی شهر بزرگ این مملکت به حساب آورده می شود . بناهای تاریخی و توریستی بخش اعظمی درین شهر جای‌دارد که اکثر وقت ها افرادی که تور به آنکارا می‌روند میتوانند از راهنمای تورشان بخواهند که علاوه بر تماشا از آنان توضیحاتی نیز در رابطه مورخ هر یک بدهد , اما اشخاصی نیز می باشند که خودشان زحمت توریسم را پذیرش می نمایند فقط با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهر مقصد مبادرت به هجرت میکنند که هر دو موقعیت می‌تواند تجربه های خیر را برای مسافران مهیا آورد . آنکارا را میتوانید در یک مسافرت یک روزه بدون نقص تماشا نمایید و در صورتی نیز خواستید اقامت طولانی داشته باشد آنکارا آیتم ی قابل قبولی است . برهان این‌که می‌توانید در یک مسافرت یکروزه بیشتر جاذبه های این شهر را ملاحظه کنید کم بودن جاذبه ها نیست بلکه اکثر وقت ها مکان های تاریخی در مسافت ۵ دقیقه ای نیز قرار گرفته اند .


دریاچه موگان
دریاچه موگان دریاچه کوچکی در جنوب شهر گل باشی است , شهر گل باشی در مسافت ۲۰ کیلومتری جنوب آنکارا جای‌دارد و به عاملی زیبایی بی نظیریش به یک مکان توریستی و پرطرفدار برای پیک نیک تبدیل شده‌است . این دریاچه ۶۱/۵ کیلومتر مربع مساحت دارااست و یک بزرگ راه در امتداد حاشیه دریا شرقی آن درست شده و میانگین عمق دریاچه ۵ متر می‌باشد . در امتداد حاشیه دریا این دریاچه رستوران ها و مکان های کمپینگ و ماهی گیری ایجاد شده است . صید خرچنگ در‌این دریاچه دوچندان مرسوم است . در سال ۲۰۰۱ مکان تفریحی به اسم بوستان موگان به مساحت ۶۰۱۸۷۹ متر مربع در کنار دریا غربی دریاچه ساخته شد و ۲۰۳۶۵۰ متر مربع از آن به مراد حفاظت از طیوران آبزی در هم اکنون انقراض تعیین شد . دریاچه مورگان از جمله جاذبه های توریسم آنکارا است که شما با درختان ترکیه سرو عمل دارید .
قلعه آنکارا
این قلعه برفراز تپه ای در محله اولوس واقع است و منظره نیکی را از آنکارا برایتان مهیا میاورد . قلعه آنکارا ارگ قرن ها وسطایی میباشد که بیشتراز هزار سال عمر دارااست . محل ورود دارای اهمیت قلعه در حوالی ساختمان بلند ساعت است . قلعه آنکارا از تعدادی ساختمان تاریخی ساخته شده شده‌است که در بعضا از آن ها دکان های صنعت های دستی , کافه , رستوران و آلبوم هایی ساخته شده است . با بالا رفتن از پلکان ها و وصال به بالای دیوراهای قلعه میتوانید یک منظره پانوراما نسبت به شهر آنکارا داشته باشید . قلعه آنکارا از پر اسم و رسم ترین جاذبه های توریسم آنکارا به حساب آورده می شود .

عبادتگاه آگوستوس
این عبادتگاه که در کنار مسجد حاجی بایرام جای دارد , در قرن نخستین میلادی تاسیس شده است . تندرست ترین سنگ متن به جای ما‌نده از شرح اکنون معاش و نبرد های آگوستوس اولی امپراطور روم که به وسیله خویش وی درج شده شده‌است , بر روی دیوارهای این محل پرستش حکاکی شده‌است .
آکواریوم آکوا وگا آنکارا
درین آکواریوم مجهز و قشنگ اشکال جانوران دریایی , ماهی ها , کوسه ها , لاک پشت ها , اسب های دریایی , خارتنان و گیاهان آبزی در یک تونل بزرگ به نمایش گذارده گردیده اند . ورودیه این بوستان ۱۵ لیره است و راءس خرید و فوت کورت بزرگی در ساختمان آن موجود است .
موزه مبارزه استقلال
این موزه در عرصه اولوس واقع است و او‌لین نشست بزرگ ملی ترکیه در آنجا برگزار شده و همگی اتفاقات نزاع استقلال ترکیه در سالهای ۱۹۲۲ - ۱۹۲۱ با استعمال از عکس و مجسمه ها به نمایش گذارده شده‌است . مجسمه مومیایی مدیریت جمهور های قبل ترکیه هم درین موزه به نمایش نهاده شده‌است . این موزه تحت عنوان یکی تاثیر گذارترین جاذبه های توریسم آنکارا به حساب آورده می شود .
موزه فرهنگ وتمدن آناتولی
از سایر جاذبه های توریسم آنکارا میتوانیم به موزه فرهنگ و تمدن آناتولی اشاره کنیم که در آن اثر ها هنری به جای ما‌نده از فرهنگ آناتولی را به نمایش نهاده شده‌است . کهن ترین اثر هنری این موزه به زمان پالئولیتیک بر می‌شود . این موزه که مهم ترین و بزرگ ترین موزه ترکیه است , در سال ۲۰۰۲ تحت عنوان شایسته ترین موزه اروپا گزینش شد . این موزه به دو ساختمان تقسیم می شود که هرکدام زمان ای مختص از فرهنگ وتمدن عثمانی را به نمایش گذارده اند . ورودیه موزه ۱۵ لیره و از نوامبر ۲۰۱۲ جزو موزه برای تجدید بنا بسته شده‌است .
موزه
موزه صنعتی نیز از سایر جاذبه های توریسم آنکارا است که در کنار محل ورود قلعه آنکار در محله سنگلهان هم قرار گرفته است , ترقی های تکنولوژی از سال ۱۸۵۰ در‌این منزل موزه به نمایش نهاده شده‌است . درین موزه میتوانید عتیقه های متعدد و کلکسیون هایی از دسته قطارها و اتومبیل های دوزندگی , دوربین ها , گوشی تلفن ها و امکانات غواصی را ببینید . بیشتر شی ءها از کلکسیون های محرمانه خانواده Koc , صاحب کمپانی هلدینگKoc , یکی دو کمپانی بزرگ ترکیه توده آوی شده‌است .
موزه هوانوردی
این موزه در محله اتیمسگات واقع شده و اثر ها هنری , اشیاء صنعت هواپیمایی , موشک ها و یک‌سری هواپیمای MiG مرتبط با نبرد جهانی دوم را به نمایش گذارده است . ورودیه این موزه ۵ لیره می‌باشد و از ساعت ۱۶ - ۹ گشوده است .
موزه هنر و مجسمه سازی
بیشتر جاذبه های توریسم آنکارا را موزه های این شهر تشکیل می دهند , موزه هنر و مجسمه سازی در حوالی موزه مردمان شناسی واقع شده‌است , یک قسمت از آن دربرگیرنده آلبوم هایی می شود که به صورت موقت در آن ها نمایشگاه هایی اجرا می شود و بخش دیگر آن که همیشگی است , اثر ها هنری ترکیه را از قرن ۱۸ تا کنون به نمایش گذارده است .
محله تاریخی هامامونو
محله تاریخی هامامونو از سایر جاذبه های توریسم آنکارا میباشد , در‌این محله بیشتر منزل های از چوب تشکیل‌شده گردیده اند و سبک معماری آن‌ها عثمانی است . منزل های کهن و بناهای تاریخی این محله در کوچه های باریکی جای گرفته اند . بیشتر منزل های دیرین اکنون تبدیل به رستوران , کافه و دکان های سوغات و صنعت های دستی گردیده اند , علاوه بر این در هامامونو ۴ مسجد به اسم های حاجی موسی , تاکتین پاد شاه , کاراکابی و ساریکادی موجود است .

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی