تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

آنتالیا


قطعا نام آنتالیا ترکیه را زیاد شنیده اید، این شهر یکی از شهرهای مهم در صنعت گردشگری ترکیه به حساب می آید و در کنار شهرهایی مانند استانبول، کوش آداسی و کاپادوکیا توانسته گردشگری را در این کشور حسابی رونق دهد. آنتالیا شهری ساحلی و دیدنی برای گردشگران است تا با لذت بردن از تجهیزات رفاهی و تفریحی متعددی که در آن قرار اعطا کرد , سفری مهیج را تجربه کنند .

امروزه گلف به یک صنعت مولتی میلیاردی تبدیل شده‌است که به محیط زیست جراحت میرساند و با منابع ناسازگار است و چه بسا دستمزد انسان را نقض می نماید . ورزش گلف از سال 1800 میلادی در ترکیه باب شد و تا سال 2010 تخت گاز گردشگری گلف در ترکیه پشرفت کرد . پیش گویی می شود این صنعت , هر ساله 500 میلیون یورو برای مرز و بوم ترکیه درآمد دارااست . در آنتالیا زمین گلف های متعددی موجود است که تمامی از استانداردهای بالا برخورداراند و ما توصیه میکنیم , یکی دوستداشتنی ترین ورزش های عالم را در آنتالیا ترکیه آزمون فرمائید . تمام گردشگرانی که شیفته گلف می‌باشند , حتما می بایست این ورزش را در آنتالیا آزمون نمایند . هر ساله کسانی از سراسر جهان به آنتالیا میایند تا بازی در اصلی ترین زمین های گلف را تجربه نمایند . در حیطه بلک Belek بنا شده در 30 کیلومتری شرق آنتالیا , پتانسیل بالایی برای جذب گردش گر با انگیزه گلف بازی به خاطر وجود مناظر تاریخی و ارگانیک ناحیه , موجود است .
برای انجام کاری پاره ای گوناگون و مهیج , میتوانید سفری دارای هیجان با قایق را در آبهای غران آنتالیا آزمون فرمایید . درین مسافرت , بخت قایق سواری و هم زمان تماشای مناظر زیبای اطراف از جمله بیشه فضای سبز سرو و بوستان ملی کانیون Canyon , را تجربه میکنید . نماینده های متعددی برای ترتیب دادن این مسافرت و فروش بلیط آن , در آنتالیا وجود دارا هستند . مسافرت با قایق از یک تا 6 ساعت ارتفاع می‌کشد و دربرگیرنده تناول کردن سه دسته غذای دریایی برای ناهار , می شود . هجرت با قایق , مشتمل بر مشاهده از جاهایی مانند آبشار دادن ( Duden Waterfalls ) یا این که جزیره‌ها بنا شده در خلیج آنتالیا می‌باشد .
آنتالیا یکی دیگر از مکان مطلوب برای غواصی هست که در آتی به یکی‌از شایسته ترین جاها برای غواصی , تبدیل خواهد شد . در تورهای یک روزه غواصی می‌توانید در میان “ سه جزیره ” منحصر غواصی , با داشتن 6 نقطه برای غواصی یکی را تعیین فرمائید . از جمله چیزهای دیدنی دقت غواصی در آبهای مدیترانه یک غار زیاد زیباست و در مسافرت های یک روزه به آدراسان نیز میتوانید به یک دنیای آبی رنگ زیرزمینی دست نخورده نظیر غار خفاش ( Bat Cave ) مهاجرت فرمایید . در آنتالیا , بیش تر از 25 مکان غواصی موجود است که به راحتی قابل دسترسی است . قابلیت و امکان غواصی و هم‌زمان کشف جنازه های کشتی و هواپیما , غار یا این که لذت بردن از تماشای جانوران دریایی نظیر لاک پشت های دریایی در آبهای ساحلی , موجود است .
در آنتالیا میتوانید از دکان های کوچک گرفته تا مرکزها خرید بزرگ و توسعه یافته مانند MMM Migros , خرید نمایید . در بلوار کلیدی شهر آنتالیا , هنگامی از بندرگاه به طرف بالا می‌روید تا به کالک اپیسی در امتداد اتاتورک کادشی برگردید , بازار تاریخی و کهن آنتالیا ( کارسی ) را خواهید روئت کرد که به خاطر دکان های دوچندان اش , علی الخصوص آنهایی که جواهرات می‌فروشند , بازار معروفی است .
چنانچه لذت بازی های آبی‌رنگ را دوست دارید , می‌توانید به بوستان های آبی‌رنگ آنتالیا بروید و هیجان خیلی متعددی را تجربه نمایید . سه بوستان آبی رنگ مشهور در آنتالیا موجود هست که مشتمل بر بوستان آبی رنگ تروی ( Troy ) بنا شده در هتل ریکسوس آنتالیا , بوستان آبی‌رنگ هتل دیدمان ( Dedeman ) در لارا بیچ آنتالیا و بوستان آبی رنگ دوچندان خوب آکوالند در کنار دریا کونیالتی هست که همه حقیقتا عالی می باشند به گونه ای که بوستان آبی رنگ تروی ( Troy ) بنا شده در هتل ریکسوس آنتالیا , دوچندان پر اسم و رسم است و اصلی ترین بوستان آبی‌رنگ مدیترانه نیز هست .
شهر باستانی آسپندوس بنا شده در 4 کیلومتری بزرگ راه آنتالیا به آنالیا و نسبتاً در اواسط این بزرگ راه جای دارد . با رفتن درسمت شرق آنتالیا , به 39 کیلومتری سریک بوروق می رسید و از آنجا به رود اوریمدون در 7 کیلومتری شهر سابق آسپندوس , می رسید . آسپندوس در سال 10 گذشته از به دنیا آمدن به وسیله فرهنگ آکا ( Aka ) و در اطراف رود اوریمدون ساخته شد .
در بخش ها متعدد شهر آنتالیا , خیلی از چیزهای دیگر برای دیدن و انجام دادن موجود هست که یکی‌از دوستداشتنی ترین این نواحی , مشاهده از شهر کهن کالجی است . کالجی از منزل های سابق زمان عثمانی درست شده شده‌است که بخش اعظم آن ها به رستوران , هتل , هتل های کوچک بوتیک , کافه و دکان تبدیل گردیده اند . با پیاده روی در جاده های دارای اهمیت و خیابان های کوچک کالجی , مطمئنا چیزهایی برای پیدا کردن پیدا خواهید کرد .
همانگونه که از حیطه آنتالیا متمدن بی نیاز اش توقع می‌رود , یک‌سری موزه بزرگ به همراه یک موزه باستان شناسی در آنتالیا وجود دارا هستند . موزه باستان شناسی آنتالیا یکی‌از شایسته ترین موزه های ترکیه به حساب آورده می شود که با مشاهده از موزه آنتالیا حس میکنید , وارد قبل شده اید . در موزه آنتالیا , تنی چند از اثر ها هنری میراث از پیشین وجود دارا‌هستند که در حالت خیر قرار دارا‌هستند و حقیقتا عجیب می‌باشند . شکی نیست که در حین اقامت در آنتالیا , حتما بایستی از این موزه دیدن فرمائید . موزه شایان توجه دیگر برای تماشا , موزه سانا - اینان کیراک ( Suna - Inan Kirac ) است که یک منزل کهن ماهی گیری عصر عثمانی بنا شده در کالجی است . در اینجا لوازمی از معاش مردمان محلی در کالجی باستان و اثراتی از تمدن آناتولی مراقبت میشوند .
در آنتالیا میتوانید یک روز را به مسافرت با جیپ , به اطرف کوههای ثور و توقف و دیدن مناظر خوشگل و تماشای روستاهای کهن اختصاص دهید که تاکسی های مسافرتی , این مهاجرت را برایتان ترتیب می دهند . جیپ سافاری به سوی کوههای ثور برای کشف زیبایی حقیقی ترکیه , یک کدام از شایسته ترین آیتم ها برای عاشقان هیجان بالا است و یک هجرت 10 ساعته است که از 8 صبح آغاز می شود . هنگامی به جیپ سافاری آنتالیا می پیوندید , اولی جایی که شمارا میبرند , بوستان ملی آنتالیا است . کشف زیبایی های بوستان ملی کانیون کوپارلو ( Koprulu Canyon ) از منش بیشه با جیپ , نظیر قایق رانی در آبهای غران است و ناهار نیز در پایین سایه طبیعت قشنگ سرو می شود و همینطور , قابلیت و امکان شنا در غار یا این که کنار دریا نیز موجود هست .

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی