تجربه سفر با مریم

  • ۰
  • ۰

کوش آداسی


کوش آداسی Kusadasi در لغت به معنای جزیره پرنده , در یک خیلج فوق العاده در دریای اژه قراردارد و به آب های فیروزه ای دریایش , سواحل شنی بزرگ و استراحتگاه های ساحلی متنوع اش دارای اسم و رسم است . شهرهای باستانی افسس ( Ephesus ) و میلتوس ( Miletos ) در اطراف آن قرار دارا هستند که سالانه صدها هزار توریست تور ترکیه را به خویش جذب می کنند . این شهر درست مانند مارماریس و بدروم بهترین انتخاب برای سفری تفریحی و آرامش بخش است. کوش آداسی جذابیت های خودش را دارد که سفر به آن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

آب و هوای کوش آداسی مدیترانه ای , با فصل‌تابستان های گرم و فصل زمستان های معتدل همراه است . با ارائه یک ادغام دیدنی از سواحل , تجهیزات , مورخ و سرگرمی , علاوه بر گردشگران تور کوش آداسی , این ناحیه سرمایه گذاران متعددی راجع به املاک را به خویش جذب نموده است . از مهم‌ترین جاذبه های توریستی کوش آداسی : جزیره کبوتر Guvercin Ada , محل عبادت آرتمیس Temple of Artemis , منزل حضرت مریم House of Virgin Mary , کلیسای سنت جان Basilica of St . John , مسجد عیسی بیگ Isa Bey Mosque و بوستان های آبی رنگ هیجان آور بخش اعظمی می‌باشند .
علاوه بر تمامی تجهیزات و جاذبه های توریسم کوش آداسی , این شهر دارنده سواحل زیادی است که در امتداد خط ساحلی آن به ارتفاع 40 کیلومتر دور از هم گردیده اند . این سواحل در بهار و فصل‌پاییز غالبا خلوت ترند , البته در ماههای ژوئن و آگوست که زمان نقطع ی عطف مهاجرت با تور کوش آداسی و تفریحات آبی رنگ است , نامرتب می باشند . در سالهای اخیر عمده سواحل کوش آداسی مجهز به تجهیزات تفریحی و رفاهی گردیده اند و در اکثری از آن‌ها ورزش های آبی‌رنگ هم انجام می شوند .
کنار دریا بانوان در ترکی به Kadinlar Denizi نامیده می‌گردد و یکی‌از نا مرتب ترین و دوست داستنی ترین سواحل در تور کوش آداسی است . نام این حاشیه دریا از وقتی برداشته شده که حاشیه دریا اختصاصی به کارگیری بانوان بود , البته امروزه برای استعمال عموم آزاد است . این حاشیه دریا خیر فقط به دلیل شرایط خوب و قربت به راءس شهر بلکه به دلیل آب منزه و کم عمق , حاشیه دریا شنی گسترده و تجهیزات متنوع نظیر ورزش های آبی رنگ , چتر و صندلی منحصر آفتاب میان گردشگران تور کوش آداسی فراوان دوستداشتنی است .
این حاشیه دریا نزدیک ترین کنار دریا به راس شهر است که در بین لنگرگاه و بندر واقع شده و به دلیل قربت به شهر و خیل‌عظیم هتل ها میان گردشگران تور کوش آداسی مضاعف دوست داستنی است . ورود به‌این کنار دریا شنی هزینه ای ندارد و در جاده منتهی به آن تعداد متعددی کافه و رستوران موجود هست .
نام این کنار دریا از روی این حقیقت که 18کیلومتر ارتفاع داراست برداشته شده , و آن را به قسمت های متمایز تقسیم کرده اند . درین حاشیه دریا علاوه بر وجود کافه و رستوران های زیاد , بوستان آبی رنگ آکوا سنتر Aqua Center هم جای‌دارد . حاشیه دریا طولانی در 6 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده و هر 15 دقیقه یک مینی بوس dolmus برای دسترسی به آن موجود است . انتهای این حاشیه دریا به بوستان ملی بنا شده در شهر کوچک Guzel - Camli می رسد . تعداد متعددی از هتل های این حاشیه دریا فقط در تور فصل تابستان کوش آداسی قابل استعمال می باشند .
کنار دریا طلایی یا این که کنار دریا الماس Diamond در اطراف استراحتگاه ساحلی کهن Nazilli Sitesi وAydin Tur Sitesi جای‌دارد . در زمان مسیر بازار Nazilli که محل خیر و خوبی برای خرید سوغات است موجود هست , افزون بر آن تعداد متعددی رستورانهای محلی هم در کنار دریا طلایی می‌باشند که Gozleme آنان زیاد دارای اسم و رسم است .

حاشیه دریا کوستور با 1 کیلومتر ارتفاع , در 5 کیلومتری شمال کوش آداسی جای دارد . این کنار دریا و محیط اطرافش در سال 2000 نوسازی شده و با تجهیزات زیاد گردشگران تور کوش آداسی را به خویش جذب می‌کند .

این حاشیه دریا در روستا کیلومتری شمال کوش آداسی و با مسافت 5 کیلومتری از شهر باستانی افسس قراردارد . پهنا حاشیه دریا پاموکاک نسبتاً 80 متر و ارتفاع آن حدود 5 کیلومتر هست , این کنار دریا محل تلاقی رودخانه kucuk menderes و دریا است . درین کنار دریا تجهیزات رفاهی متعددی نیست , ولی می‌توانید تفریحاتی مثل اسب یا این که شتر سواری در آن انجام دهید .
خلیج جزیره مار Snake Island یک حاشیه دریا سنگی فراوان در حدود شهر است و تجهیزات محدودی درین کنار دریا برای خزینه آفتاب و شنا وجود دارا هستند . جزیره مار در واقع یک شبه جزیره در اطراف جزیره کبوتر است و گردشگران تور کوش آداسی فقط با 10 دقیقه پیاده روی می‌توانند بدین کنار دریا برسند . کنار دریا پاپاز در دو سمت جنوب غربی و شمال غربی امتداد داراست و بسته به وزش باد یکی بر دیگری ارجعیت داراست .
این حاشیه دریا در مسافت 5دقیقه ای از راءس شهر ( با اتومبیل ) جای دارد و فقط با 5 دقیقه پیاده روی میتوان از آن به کنار دریا بانوان رسید . این کنار دریا کوچک ( 100متر ) به وسیله چمن های آبشاری اشراف شده و در حوالی آن فضای سبز نخل بخش اعظمی وجود دارا‌هستند . در آخرهفته ها این حاشیه دریا از ساکنان محلی لبریز میشود و در بقیه وقت ها خلوت و آهسته است .
حاشیه دریا شن های نقره ای در حیطه SSK ( امنیت اجتماعی در ترکیه ) جای دارد که در آن کافه های متفاوتی برای ارائه آب میوه و خوراک در وعده های عصرانه و شام سرویس ها رسانی می نمایند . دسترسی به کنار دریا شن نقره ای از راس شهر به راحتی و با مینی بوس های Davutlar صورت می‌گیرد .
کنار دریا پردیس در حوالی حاشیه دریا شن های نقره ای قرار گرفته و تجهیزات بخش اعظمی مثل رستوران ها و کافه ها , چتر و صندلی های شمسی در آن قرار دارا هستند . در‌این کنار دریا علاوه بر تجهیزات بیان شده یک بازار کوچک ماهی ( صرفا در فصل تابستان ) و یک تالار ماساژ هم سرویس ها رسانی میکنند . دسترسی به کنار دریا پردیس هم از روش مینی بوس های Davutlar قابلیت پذیر است .

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • مریم آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی